مرکز انتشار خبر گوگل چیست؟

اگر مدیر سایت خبری هستید سایت شما همگام با اخبار متغیر روز مدام در حال تغییر است. در گذشته اگر شما ساختار سایت خود را تغییر می دادید ابزار موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای جدید سایت شما نبودند. و این مسئله موجب می شد تا مخاطبان شما حجم زیادی از مطالب جدید را از دست بدهند. در چنین شرایطی شما حتی اگر گزارشات وبمستر تولز خود را هم چک می کردید متوجه ایندکس نشدن مطالب جدید نمی شدید. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی ما مرکز انتشار خبر گوگل را به شما معرفی می کنیم. به این ترتیب اخبار جدید شما به راحتی در بخش اخبار گوگل نمایان می شوند.

گوگل با ارائه ی ابزار مرکز انتشار خبر در نظر دارد تا تمامی مطالب به روز شده ی سایت های خبری را در کوتاه ترین زمان ممکن ایندکس کند.

مرکز انتشار خبر گوگل

با استفاده از مرکز انتشار خبر ، نه تنها مخاطبان شما با کلیک بر روی مقالات اطلاعات بیشتری از محتوای ایجاد شده به دست می آورند ، بلکه شما نیز بهتر از قبل می توانید اخبار و محتوای خود را دسته بندی کنید. بعد از تنظیم گوگل وبمستر تولز می توانید برای تغییرات زیر از مرکز انتشار استفاده کنید :

  • جزئیات سایت خبری خود را به روز رسانی کنید ، برای مثال می توانید نام سایت را تغییر دهید و در مطالب منتشر شده ی خود منابع مربوطه را برچسب کنید.
  • آدرس بخش های مختلف را به روز رسانی کنید ، زمانی که ساختار سایت خود را تغییر می دهید یا بخش جدیدی به آن می افزایید باید آدرس های مربوطه را نیز به روز رسانی کنید .
  • بخش های مختلف سایت خود را برچسب بزنید ، با توجه به محتوا برای هر بخش عنوان مجزا انتخاب کنید.

توصیه می شود هر بار که تغییری در سایت خود ایجاد می کنید گزارشات مرکز انتشار خبر را کنترل کنید و اگر نیاز بود بخش های مختلف آن را به روز رسانی کنید.

در حال حاضر این مرکز تنها برای انتشارات در ایالات متحده آمریکا فعال است اما در آینده ی نزدیک انتظار می رود نه تنها کشورهای بیشتری از آن بهره مند شوند بلکه امکانات بهتری نیز به آن اضافه گردد. گوگل در نظر دارد با گسترش این ابزار بخش اخبار گوگل را ارتقا دهد و به این ترتیب برای مخاطبان بهترین نتیجه را تولید کند.

با آرزوی موفقیت

مارال گرگین پور

عضو تیم سئو طراحی سایت۲۴

درباره سئو 724

سئو 724 یکی از وب سایت های زیرمجموعه گروه طراحی سایت 24 می باشد که در زمینه آموزش سئو و جا انداختن فرهنگ درست سئو در ایران فعالیت می کند. نویسندگان سایت اعضا گروه سئو 724 می باشند.
این نوشته در آموزش Google Webmaster Tools ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

8 پاسخ به مرکز انتشار خبر گوگل چیست؟

  1. کالای دیجیتال می‌گوید:

    سلام از سایت خوب سئو این عملیات را که فرمودید باید به صورت دستی انجام بدیم ؟

  2. آی تی بازار می‌گوید:

    بسیار عالی بود ممنون از جناب استاد شیرازی عزیز

  3. وحید می‌گوید:

    سلام من یک سایت دارم که تو یه سری کلیدواژه ها تو ۱۰ صفحه گوگل هست مثلا عکاسی صنعتی ، ولی تو این دو سه هفته فقط هرروز یه صفحه میره عقب دوباره فرداش یه صفحه میاد جلو ؛ منظورم اینه درجا میزنه دیگه اون سیر صعودیش رو نداره. بنظرتون مشکل چیه؟

  4. امیررضا می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدانم تفاوت submited و indexed در گوگل وبمستر چیست؟؟
    زیرا در این سرویس تعداد لینک های ثبت شده برای من ۱۳ و لینک های ایندکس شده ۱ هست
    حال دلیل چیست و آیا ان دو تفاوت دارند؟؟
    با تشکر

    • سئو 724 می‌گوید:

      مقادیر sumbited به معنای صفحاتی که شما در نقشه سایت به گوگل معرفی کرده اید اما indexed به معنی صفحاتی است که گوگل آنها را ایندکس کرده. ممکن است برخی از صفحات شما هنوز ایندکس نشده باشند یا اینکه محتوای آنها از نظر گوگل ارزش ایندکس شدن نداشته باشد.

  5. احسان چهری می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده در صورتی که بخوام ۳ کلمه کلیدی برای وبلاگ بدنسازی انتخاب کنم,اون ۳ کلمه چی میتونه باشه؟
    برای استفاده در عنوان وبلاگم میخوام. با تشکر از شما

    • سئو 724 می‌گوید:

      بهتر است نیازهای مخاطب را در نظر گرفته و با استفاده از ابزارهای موجود مانند گوگل ترندز کلمات کلیدی مناسب را استخراج کنید.